Sindikalna organizacija Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo uputila je dopis čelnicima Kantona Sarajevo u kojem se traži utvrđivanje odgovornosti za probleme Zavoda, zbog kojih ova upravna organizacija nije u stanju da u svom radu osigura potpunu efikasnost.
Dopis je upućen premijeru Kantona Sarajevo Edinu Forti, predsjedavajućem Skupštine Kantona Sarajevo Elvedinu Okeriću, te Uredu za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom Kantona Sarajevo, Ericu Larsonu i Erduanu Kafedžiću.
“Direktoru Zavoda Mirzi Hulusiću ukazivali smo u više navrata na probleme s kojima se mi zaposlenici Zavoda susrećemo, međutim odgovore nismo dobili, a problemi su se gomilali i u konačnici su kulminirali. Zavod za izgradnju KS je oduvijek bila institucija sa visokim rejtingom koja je sa visoko stručnim kadrom realizovala mnoge građevinske projekte u Kantonu Sarajevo, što na žalost već nekoliko godina nije tako.
Stoga Vam još jednom želimo ukazati na sve probleme i tražimo od Vas da u okviru Vaših nadležnosti poduzmete sve raspoložive mjere i sankcionišete odgovorna lica, čija je bahatost dovela do nemogućih uslova rada u ovoj instituciji, što se u konačnici odražava na građane Kantona kojima zbog ovakvih uslova rada nismo u mogućnosti osigurati efikasno i potpuno ostvarivanje prava.
Vlada KS je prije tri godine imenovala Mirzu Hulusića za direktora Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo, direktora koji je nestručno, bez rada i zalaganja uglavnom zadovoljavao lične interese i lične uslove rada. Izvještaj o radu Zavoda za izgradnju KS za 2019. godinu dugo je bio na dnevnom redu sjednica Skupštine KS, ali nikada nije došlo do realizacije ove tačke, što je velika šteta jer bi se upravo analizom ovog izvještaja stekao uvid u stvarno stanje Zavoda.
Direktor Hulusić je odmah po dolasku u Zavod počeo sa premještajima zaposlenika sa jednog radnog mjesta na drugo i iz jedne kancelarije u drugu, što je bilo bez jasne vizije i što je u konačnici dovelo do toga da se ne zna šta ko radi. Iako je izrada novog pravilnika o sistematizaciji već odavno bila nužna, do toga ni do danas nije došlo, tako da još uvijek imamo na snazi Pravilnik iz 2016. godine koji ni u jednom segmentu poslovanja nije prilagođen potrebama Zavoda, što se u konačnici odražava na efikasnost poslovanja Zavoda.
Nadalje, direktor Hulusić je svojim dolaskom u Zavod unio promjene u pogledu postupanja sa imovinom Zavoda, na način vođen ličnim interesima. Ovo ističemo jer se prodaja zemljišta vršila po nahođenju direktora, pa se tako nekom predmet završava po “hitnoj proceduri”, a drugi čekaju godinama da dođu “ na red”.
Posenu priču direktor je iskonstruisao i lažno informisao Vladu KS oko stanova Zavoda, njihovom pravnom i faktičkom statusu jer Zavod raspolaže sa zamjenskim stanovima namijenjenim za rješavanje imovinsko-pravnih pitanja u postupcima eksproprijacije i stanovima koji su Zavodu za izgradnju KS vraćeni od strane Uprave za stambena pitanja pri Ministarstvu prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS u skladu sa Zakonom o vraćanju, dodjeli i prodaji stanova (“Službene novine FBiH”, broj 28/05). To su stanovi na kojima nije bilo povrata stanarskih prava i na kojima se ne vode sudski procesi. Isti su u skladu sa važećim zakonima u proteklom periodu dodijeljivani na korištenje uglavnom socijalnoj i boračkoj populaciji u KS, te radnicima Zavoda.
Vezano za privremene korisnike stanova (socijalna i boračka populacija) ističemo da su isti dati na čuvanje na određeni vremenski period uz uslov plaćanja komunalija, a nakon dolaska direktora Hulusića imenovani je okončao ovu praksu, te nije produžio nijedan ugovor zaključen sa korisnicima stanova koji su uredno izmirivali svoje obaveze, nego im je dostavio 80 dopisa o iseljenju zbog čega se 80 porodica trebalo naći na ulici. Sav proces je zaustavljen nakon intervencije boračkih udruženja i molbi građana kojima je to bio jedini dom.
Radnicima Zavoda za izgradnju KS zaustavio je notarsku ovjeru ugovora dodijeljenih stanova, iako su ti stanovi dodjeljeni u skladu sa Zakonom, u skladu sa preporukama Ombudsmena koji su pratili čitav proces dodijele, uz saglasnost Kantonalnog pravobranilastva te upute Ministarstva finansija.
Iako je Vlada KS zaključkom br: 02-04-13850-39/20 od 28.05.2020 godine naložila svim kantonalnim institucijama da intenziviraju aktivnosti na provođenju preporuka Institucije Ombudsmena za ljudska prava BIH i da o tome izvještavaju Ministrastvo pravde i uprave, ništa od navedenog Zavod nije poduzeo iako je za preporuku Ombudsmena broj gornji koja se odnosi na radnike Zavoda navedeno da je u provođenju???
Direktor Hulusić nije htio pristati ni na jedan usmeni i pismeni zahtijev za održavanje sastanka sa radnicima koji su se nalazili u stanovima na potpuno zakonit način. Dijaloga nije bilo i korisnici stanova su pokrenuli sudski postupak na Općinskom sudu u Sarajevu, a direktor Hulusić predstavljajući se kao nosilac pravde i zakona, a u cilju ostvarivanja svojih ideja vezano za imovinu Zavoda pokreće krivične prijave protiv radnika, korisnika stanova, te za navedeni sudski spor angažuje putem direktnog sporazuma privatnog advokata na trošak budzeta KS.
Bitno je istaći i činjenicu da su tokom cijelog proteklog perioda radnici Zavoda konstanto bili uskraćeni u ostvarivanju svojih prava, zagarantovanih zakonskim i podzakonskim propisima. Naime, nijedan interni akt nije u zakonskom roku usklađen, a zaposlenici su bili primorani da svoja prava ostvaruju putem nadležnih inspekcijskih i drugostepenih organa.
Navedena problematika je nastala isključivo zbog neznanja i nestručnosti Sadete Kastrat, koja je dolaskom direktora Hulusića sa radnog mjesta Šefa računovodstva i finansija premještena na radno mjesto Pomoćnik direktora za zajedničke poslove. Imenovana je u svim poslovnim odlukama direktora Hulusića direktno učestvovala, te snosi najveću odgovornost za ovakvo, alarmantno stanje u Zavodu, a što je potvrđeno i revizorskim izvještajem, o čemu ćemo u nastavku detaljnije.
Postavljenjem Sadete Kastrat za Pomoćnika direktora za zajedničke poslove otpočeo je mobing zaposlenika Zavoda (izuzev dva – tri poslušnika u njenom okruženju koji uglavnom služe za prenos informacija) na način da se opstruiraju prava zaposlenih a poslušnici nagrađuju.
Neprofesionalan rad, neznanje, katastrofalno vođenje javnih nabavki-funkcionalni dio Zavoda, samo je dio problematike koja je rezultat njenog “rada”. Veliki broj zaposlenih u Zavodu, a naročito zaposleni u Sektoru za zajedničke poslove, konstantno su izloženi diskriminaciji, vrijeđanju i omalovažavanju (personalnom i profesionalnom) čime je stvoreno ne samo uvredljivo okruženje za rad nego i atmosfera straha. Sadeta Kastrat je u svom radu pokazala visok stepen neznanja i neprofesionalnosti.
Opstrukcije su svakodnevno prisutne, neovisno da li se radi o plaćanju faktura ili ličnim naknadama zaposlenika ili pak opstruiranju poslovnih procesa i projekata koje vode drugi zaposlenici. Ona je u više navrata sabotirala realizaciju projekata od velikog značaja za Kanton Sarajevo, kao što je bio slučaj sa realizacijom projekta izrade idejnog rješenja Centralnog spomen obilježja na lokaciji Trga Oslobođenja – Alija Izetbegović.
Pandemiju korona virusa Zavod je dočekao prljav, higijenski uslovi su bili katastrofalni, a preporuke kriznih štabova se nisu poštivale. Iako su postojale tehničke mogućnosti za rad od kuće, to ipak nije omogućeno, najviše zbog tehničke onesposobljenosti Pomoćnika direktora za zajedničke poslove da radi od kuće, zbog čega je insistirala na radu iz službenih prostorija Zavoda.
Zaposlenici su bili primorani da svakodnevno dolaze na posao i borave u kancelarijama u kojima nije bilo moguće poštivanje preporučene socijalne distance, zbog čega je u jednom momentu čitav jedan sektor bio zaražen korona virusom, što je ugrozilo njihovo, ali i zdravlje njihovih porodica. Suprotno tome, direktor bi ponekad navratio, a Pomoćnik direktora Sadeta Kastrat je tokom boravka u Zavodu imala sav komfor i odlične higijenske uslove.
Želimo istaći da je direktor Hulusić tokom cijelog proteklog perioda sve odluke donosio u skladu sa uputama i preporukama Sadete Kastrat, koja je najodgovornija za ovakvo stanje Zavoda, što je i potvrđeno Izvještajem Ureda za reviziju institucija FBiH, koji je objavljen u septembru 2020. godine.
Naime, Ured za reviziju institucija Federacije BiH izvršio je reviziju finansijskih izvještaja Zavoda za izgradnju KS koji obuhvataju bilans stanja na 31.12. 2019. godine, te račun prihoda i rashoda.
Prilikom izrade izvještaja revizori su dali negativno mišljenje sa ukupno 23 preporuke, te su utvrdili da se u Zavodu knjigovodstveno-računovodstveni poslovi obavljaju suprotno odredbama Zakona o računovodstvu i reviziji te suprotno međunarodnim računovodstvenim standardima.
Obzirom da je Sadeta Kastrat duži period bila jedini diplomirani ekonomista u Zavodu, da je preko 15 godina bila šef računovodstva i finansija Zavoda, te da je protekle tri godine Pomoćnik direktora za zajedničke poslove, neupitna je njena odgovornost za negativno mišljenje koje je dato revizijom finansijskih izvještaja Zavoda.
Revizijom predmetnih izvještaja utvrđeno je da se računovodstveno-knjigovodstveni poslovi u Zavodu ne obavljaju stručno, te da postoji niz grešaka koje su rezultat neznanja i nekompetentnosti lica odgovornog za ovaj dio poslovanja.
Bahatost, neznanje, te nespremnost Pomoćnika direktora Sadete Kastrat da traži savjet i stručnu pomoć od relevantnih organa, doveli su Zavod do kolapsa.
Međutim, ako se uzme u obzir činjenica da Pomoćnik direktora za zajedničke poslove već tradicionalno, godinama odlazi na bolovanja u periodima u kojima se sačinjavaju finansijski izvještaji Zavoda, te da godinama odbacuje svaki vid odgovornosti za poslove predviđene opisom njenog radnog mjesta, onda je ovakvo stanje svakako bilo za očekivati.
Pokušaj Sadete Kastrat da neuspješnu realizaciju preporuka datih u predmetnom revizorskom izvještaju stavi na teret zaposlenika kojima ona rukovodi, bio je takođe neuspješan. Naime, disciplinski postupci koji su na prijedlog Sadete Kastrat pokrenuti protiv dva državna službenika i tri namještenika su odbijeni, obzirom da u disciplinskim postupcima nije utvrđena odgovornost ovih zaposlenika za navedene propuste.
Šta više, navedeni disciplinski postupci su još jednom utvrdili nemaran odnos Sadete Kastrat prema radu i neprofesionalnom odnosu prema zaposlenicima, odnosno pokušaj prebacivanja odgovornosti za negativan revizorski izvještaj na službenike i namještenike. Iz tog razloga, a u interesu zaštite uposlenika i utvrđivanja odgovornosti, Sindikalna organizacija Zavoda za izgradnju KS je pokrenula disciplinski postupak protiv Sadete Kastrat.
Disciplinski postupak protiv Sadete Kastrat disciplinska komisija KS je odbacila na drugoj raspravi iz proceduralnih razloga, obzirom da je nadležna disciplinska komisija zauzela stav da Sindikat nije bio ovlašten za pokretanje disciplinskog postupka protiv imenovane, na što smo svakako uložili žalbu kod nadležnog drugostepenog organa.
Ipak, žalimo zbog toga što je nadležna disciplinska komisija ovakvim postupanjem uskratila mogućnost utvrđivanja odgovornosti državnog službenika i ispitivanja zakonitosti postupanja, što je svakako suprotno interesima aktuelnog saziva Vlade KS, koja se zalaže za zakonitost i transparentnost i odgovornost u radu.
Nadamo se da ste iz ovog obraćanja bar djelimično stekli uvid u stanje u kojem se Zavod nalazi, te da ćete bez odlaganja poduzeti radnje kako biste sankcionisali lica odgovorna za navedeno stanje.
Poštovani, nadležni ste za rad direktora Zavoda! Molimo, da uprkos tome što niste nadležni za rad službenika, iznađete način i preispitate odgovornost službenika obzirom da disciplinska komisjia to nije učinila. Ističemo da je u Vašoj nadležnosti nadzor nad radom kantonalnih organa uprave i upravnih organizacija i tražimo da sankcionišete gore opisano ponašanje.
Sindikalna organizacija Zavoda za izgradnju neće odustati od traženja odgovornosti i podnijeće krivične prijave za nesavjestan rad pri nadležnom sudu, te o svemu obavijestiti javnost“, kaže se u dopisu Sindikalne organizacije Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo.